עורך דין פלילי מקצועי: ייצוג בעבירה פלילית

0
967
עורך דין פלילי מקצועי: ייצוג בעבירה פלילית
מקור freepik

בכל חברה מתוקנת יש חוקים אותה ייסדה החברה על מנת לשמור על הסדר וטיב החיים במסגרתה. כך גם במדינת ישראל בה קיימים חוקים רבים, חלקם נוקשים יותר, חלקם פשוטים יותר. חוקים אלו קשורים לתחומים רבים בחיים שלנו, החל מהתנהגות לאדם אחר, דרך פגיעה ברשלנות, עבירות תנועה, פגיעה בזכויות הפרט, חוקי מיסוי ועוד. עבירה פלילית היא מהעבירות החמורות ביותר בחברה הישראלית והעונש בהן הוא בדרך כלל מאסר. בכל מקרה של עבירה פלילית חשוב לפנות לייצוג של עורך דין פלילי באזור שלכם. שביט קנטור הוא עורך דין פלילי בחיפה המתמחה במשפט הפלילי ומספק שירותיו לציבור בנחישות, מקצועיות רבה ומתוך חתירה להצלחה בכל תיק ועם כל לקוח.

דרגות שונות של עבירות פליליות:

עבירה פלילית היא עבירה שבה אדם עובר על כלל מחייב החקוק בחוקי החברה. עבירות אלו נחשבות לעבירות חמורות ובגינן יוטלו סנקציות פליליות אודות הנאשם. רובן מעוגנות בחוק העונשין במדינת ישראל ואחרות אינן מעוגנות בחוק העונשין אך עדיין נחשבות לעבירות פליליות – לדוגמה עבירות מס. לעבירות פליליות יש 3 דרגות חומרה:

  • חטא – העבירה "הקלה" מבין שלושת הדרגות והמאפשרת מתן מאסר עד 3 חודשים.
  • עוון – עבירה שבגינה מקבלים בין 3 חודשים ל3 שנים תקופת מאסר.
  • פשע – העבירות החמורות ביותר בגינן מקבלים מאסר העולה על 3 שנים בהתאם לסוג הפשע וחומרתו. 

האם ישנה דרך למחוק רישום פלילי?

משטרת ישראל מנהלת רישום פלילי לגבי כל אזרח בישראל. הרישום הפלילי כולל גם כתבי אישום שנסגרו. כתב אישום יכול להיסגר בשל חוסר עניין לציבור, חוסר ראיות או חוסר אשמה. על אף שאותו אדם לא הורשע בפועל ולא קיבל עונש – הרישום הפלילי נותר בעינו. מעסיקים רבים מבקשים תעודת יושר בעת בחינת עובדים למקום העבודה וכן עבור רישיונות שונים במגזר הציבורי והעסקי גם כן דורשים תעודת יושר. הרישום הפלילי ילווה אתכם לאורך כל החיים אולם אם בפועל לא הורשעתם בעבירה פלילית המזכה אתכם בעונש תוכלו לפנות לעו"ד פלילי לצורך מחיקת רישום פלילי והוא ילווה אתכם בתהליך.

קבלת חנינה מהנשיא:

במקרים חריגים ומיוחדים מאוד ניתן יהיה לקבל חנינה מהנשיא ובכך לזכות אדם מאשמה או להקל עליו את עונשו בשל אותן נסיבות מיוחדות. את בקשת החנינה יכול לבקש הנאשם, בא כוחו או בן משפחה מדרגה ראשונה. לא מדובר בחלק נוסף ממערכת המשפט אלא בסמכות מיוחדת של הנשיא הקשורה לחסד ורחמים המאפשרת לפטור או להקל על עונשו של נאשם/אסיר בשל סיבות מיוחדות ויוצאות דופן. 

עו"ד דנה שביט קנטור הנו עו"ד פלילי בחיפה המספק שירותים בתחום המשפט הפלילי הנחשב לתחום מסועף מאוד בתחום המשפטי. לכל משפט בתיק הפלילי צרו עמנו קשר באתר או בטלפון 052-6498282 ונשמח לעמוד לשירותכם!

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן