ערעור על צו הרחקה- כיצד הדבר נעשה

0
50
פיצוי בגין איחור במסירת דירה
קרדיט - Canva

כאשר אדם מגיש תלונה במשטרה כנגד אדם אחר, ישנם מצבים בהם הוא נתון תחת איום החל מאותו רגע וחרד לביטחונו בשל כך. כדי שירגיש בטוח, הוא יכול להגיש בקשה ולהוציא צו הרחקה כנגד החשוד. הדבר נפוץ במיוחד בתלונות על עבירות אלימות במשפחה או עבירות מין ובכלל כאשר נפגע העבירה מרגיש חוסר ביטחון כל עוד החשוד חופשי. עם זאת, ישנם מצבים, גם אם לא רבים, בהם מוגשות בקשות סרק: הוצאת צו הרחקה שלא בשל פחד אמיתי של הנפגע אלא מתוך רצון לנקמה או ליצור קושי לצד השני. הדבר קורה למשל אצל זוגות בהליך גירושין מתוך רצון להקשות או לשפר עמדות במו"מ. במצב כזה זכותו של החשוד לערער על צו ההרחקה כשייצוגו ע"י עורך דין בעל ניסיון יכול להביא לביטול הצו.

ייצוג נפגעי עבירה ע"י עורך דין פלילי

אמנם עורך דין פלילי מוכר בכל שהוא מייצג חשודים ונאשמים בעבירות, אך במיוחד בשנים האחרונות הוא יכול לייצג גם נפגעי עבירה. מטרת העניין היא שמירה על זכויות נפגעי העבירה לאורך התנהלות המשפט כנגד הנאשם ואף בשלבי החקירה עוד לפני שמוגש כתב אישום. גם אם נפגע העבירה אינו צד במשפט המתנהל בין המדינה לבין הנאשם, זכותו להרגיש רווחה וביטחון וייצוגו ע"י עורך דין פלילי נועד לכך. למשל, הוצאת צו הרחקה נעשית באמצעות הגשת בקשה ע"י עורך דינו בצירוף נימוקים משכנעים ואף ראיות התומכות בחשיבות העניין. בעזרת עורך דינו יוכל נפגע העבירה לקבל מידע על המתרחש, כולל עיון בכתב האישום לפני הגשתו ואף להיות מעורב בשלבים נוספים, כולל השמעת דבריו בוועדה לשחרור מוקדם אם מתקיימת.

בחירה נכונה של עורך דין פלילי- צעד לקראת סיום העניין

כבר בתחילתו של הליך פלילי ישנה חשיבות רבה לפניה והתייעצות עם עורך דין פלילי. גם אם הסיטואציה בה אדם נלקח לחקירה היא מלחיצה מאוד, חשוב לזכור שיש לו זכות מלאה שלא להתחיל בחקירה עד שלא התייעץ עם עורך דין. לכן, אל תילחצו מהסיטואציה. בחרו היטב את עורך הדין שילווה אתכם. בחירה נכונה יכולה לעשות את ההבדל בין סגירת התיק לבין הגשת כתב אישום. אם אתם מחפשים עורך דין פלילי בתל אביב, יש לכם ללא ספק אפשרויות רבות. אל תלכו דווקא על הראשן שראיתם בגוגל. בדקו היטב מהו הניסיון שלו, כמה שנות ניסיון יש והאם הוא ממתחה בסוג העבירה המיוחסת לכם. דברו איתו והתרשמו מן הרצינות והמקצועיות. בדקו גם האם אתם מרגישים איתו בנוח וחשים ביטחון כי העניין חשוב ביותר.

עו"ד רונן בנדל הוא עו"ד פלילי בעל ניסיון רב. הוא מייצג את לקוחותיו במקצועיות רבה ותוך מתן יחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן