המורכבות שבתיקי רשלנות רפואית

0
927
עורך דין רשלנות רפואית בחיפה

למה תיקי רשלנות רפואית מורכבים במיוחד ואיך בכל זאת אפשר לקבל פיצוי הולם?

לרופאות ורופאים בכל קשת התפקידים הרחבה, יש אחריות עצומה. בהתאם הם עוברים תהליך הכשרה ממושך, יסודי ותובעני, נדרשים לצלוח בחינות הסמכה וגם לאחר מכן ממשיכים ללמוד ולשכלל את היכולות ללא הרף. למרות זאת, יש למרבה הצער לא מעט מקרים שבהם רופא מתרשל במילוי תפקידו. על-מנת לקבל פיצוי הולם, השלב הראשון הוא באופן טבעי פנייה לעורך דין. כשמחפשים עורך דין רשלנות רפואית בחיפה, חשוב לוודא שיש לו ניסיון רחב היקף בתחום ספציפי זה – משום שמדובר במקרים בעלי מורכבות גבוהה מאוד מכל הבחינות.

האתגרים שניצבים בפני עורך דין בתיקי רשלנות רפואית

אתגר אחד הוא הצורך להוכיח שאכן מדובר ברשלנות ולא בטעות אנוש, שעלולה להתרחש גם כשמדובר על רופא זהיר במיוחד. בהקשר זה כדאי להכיר את "מבחן הרופא הסביר" – אם רופא סביר עלול היה לבצע את אותה פעולה (או אי פעולה) או לחילופין להגיע לאותו אבחון, מדובר בטעות שאינה רשלנות. אם רופא סביר היה מתנהל אחרת, יש בסיס לתביעת הפיצויים.

אתגר שני הוא הוכחת זיקה ישירה בין אותה רשלנות לבין הנזקים שנגרמו לאדם. הנזקים שבגינם ניתן לתבוע פיצוי מתחלקים ל-2 סוגים: ממוניים ולא ממוניים – כלומר, גם כיסוי הוצאות על טיפולים, עובדים סיעודיים, אובדן כושר השתכרות (כולל בעתיד) וגם פיצוי על הסבל, הכאב והמצוקה הנפשית.

רשלנות רפואית שייכת לתחום נזקי הגוף. בהתאם כשמחפשים עורך דין נזקי גוף המלצות אודות איש מקצוע עם ניסיון רלוונטי, הן דרך טובה למקסם את סיכויי ההצלחה של התביעה.

הסוגים השונים של הרשלנות הרפואית

ישנם מספר סוגי מקרים נפוצים של רשלנות רפואית: מצב אחד נקרא "היעדר הסכמה מדעת" – כשלמטופל או למטופלת לא הוצג כל המידע הרלוונטי ולכן ההסכמה שלו לביצוע טיפול כזה או אחר אינה תקפה. מצב נפוץ אחר הוא אבחון שגוי, בין אם פספוס של מחלה קשה ובין אם אבחון שגוי של אדם בריא כחולה על כל המשתמע מכך. טיפולים לא הכרחיים הם עוד סוג של רשלנות רפואית, וכך גם ביצוע רשלני של הליך רפואי.

כאמור, חשוב מאוד לפנות רק לעורך דין שרשלנות רפואית היא תחום המומחיות שלו, בדיוק כפי שאחרי למשל נפילה ברחוב הכתובת הנכונה היא עורך דין תאונות אישיות. עו"ד לידור פוגל אורן תשמח לייעץ לכם בנושא. מרדה נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום הנזיקין, ביטוח לאומי ונזקי גוף.

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן