יש לכם חששות בנוגע לקיום רצונו של המת? יש למי לפנות

0
162
בקשה לצו קיום צוואה
קרדיט:canva

צוואה נועדה בכדי להבטיח שעיזבון הנפטר יתחלק על פי רצונו של המת ועל פי החוק הישראלי, שכן רצונו של הנפטר הוא על פניו החלק החשוב ביותר במימוש צוואה. המטרה היא למנוע מקרים בהם לבעלי עניין, יש את הכוח, למנוע ממי שיש להם זכויות, לממש את המגיע להם על פי חוק. עם זאת, כמו שכולנו יודעים, גם אם נדמה שחלוקה הוגנת היא הדבר הנכון לעשות, הרי שהחיים מורכבים הרבה יותר. בשביל לבצע את בקשות הצואה מוטב לבחור לצעוד בנתיב המשפטי המתאים ולהגיש בקשה לצו קיום צוואה כדי שלא תוותרו חסרי אונים מול מי שיש להם כוח רב יותר.

דוגמאות למקרים בהם נבחר באופציה הזו

בקשה לצו קיום צוואה הינה תופעה שכיחה יותר ממה שנדמה. ננסה לפרט על כמה מקרים בהם זו תהיה האופציה הטובה ביותר מבחינה משפטית:

  • מקרה בו היורשים נחשבים קטינים על פי חוק, כך שבשל הזמן שעבר, יש מי שמונע מהם לקבל את המגיע להם בגיל בגרות: ישנם מקרים בהם הנפטר, התחתן פעם שניה ואפילו מת והותיר את הילדים עם אפוטרופוס. בגיל בגרות, הם אמורים לקבל שליטה על החלק שלהם בירושה. עם זאת, לא תמיד זה קורה, אם בגלל עניינים בירוקרטים ואם משום שיש מי שמונע מהם לקבל את הכסף. במקרה כזה יש לפנות למישור המשפטי.
  • כאשר יש מי שגורר את ההליך הבירוקרטי מעבר למותר: תמיד ישנו פער מרגע המוות ועד לחלוקת הירושה. זה לוקח קצת זמן, עד שמשלימים את ההליכים מול המוסדות הפיננסיים ומגיעים להחלטות נוספות בנוגע לרכוש. בקשה כזו, תינתן אם לא קיבלתם את המגיע לכם ועבר יותר מדי זמ, וזאת בין אם כי מישהו עשה זאת במזיד או בתום לב.

הילחמו על זכויותיכם היום

זה אף פעם לא נעים, אך החיים הללו מורכבים והמטרה של המדינה הדמוקרטית היא להצליח ולשמור על האזרחים ולהגן על זכויותיהם, בכל שלב לאורך החיים. השנים במקצוע מלמדים, כי אין גבול למקרים העלולים להתרחש ולכן, בקשה לצו קיום צוואה היא תמיד הליך שכדאי לחשוב עליו. הרי אם לא נילחם עבורכם, מי יהיה שם בשבילכם ברגע האמת?

עורך דין יוסי ברקוביץ ישמח לדבר איתכם

כדי להבין את המקרה יותר טוב ולהתחיל בהליכים המשפטיים המתאימים, זה הזמן לדבר עם עורך דין מומחה וותיק אשר יהיה שם בכדי לעזור ולהעניק ליווי מסור, מקצועי ואיכותי.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן