עורך דין ירושה וצוואות – אתם זקוקים לו

0
46
קרדיט - Canva

לצערנו אף אחד לא יכול להתחמק מהמוות וכל אחד ואחת מאתנו נחווה את החוויה הקשה של איבוד הורה. בסיטואציה הזאת יש צורך בצעד של חלוקת ירושה בין אחים וזו בפני עצמה סיטואציה כלל לא פשוטה שעלולה גם לגרור לוויכוחים וסכסוכים שונים. איך מבצעים את התהליך הזה, ולמה חשוב שתהיו מלווים בעורך דין מקצועי העוסק בתחום שנים רבות ויכול לסייע לכם לעבור את התקופה הזאת באופן קל יותר.

מהו צו קיום צוואה ומאיפה מתחילים?

תהליך פורמלי זה במידה וישנה צוואה מתחילים באמצעות הגשת בקשה מקוונת לקבלת צו קיום צוואה אצל עורך דין. כמובן שישנם אנשים הבוחרים לעשות זאת ללא עורך דין, יחד עם זאת, רצוי שלא לעשות זאת לבד אלא כן לגשת אל עורך דין להגשת הטפסים באופן פורמלי. אל הבקשה יש לצרף מסמכים רלוונטיים כולל תעודת פטירה ולדאוג לכך שהבקשה תוגש במילוי הפרטים ללא שגיאות וללא טעויות. לאחר הגשת הבקשה יפורסמו הודעות בעיתונות וברשומות המתאימות, אם לא תוגש התנגדות לצוואה אפשר יהיה להמשיך לתהליך החלוקה. במידה ואין צוואה, מגישים בקשה לצו ירושה ואז הנכסים והכספים מתחלקים על פי חוק הירושה בין היורשים.

איך מתבצעת חלוקת הירושה בין האחים?

במידה ואין צוואה, כאמור, הנכסים והכספים מתחלקים על סמך חוק הירושה באופן שווה ובמקרה זה גם אין הבדל בין ילדים ביולוגיים לבין ילדים מאומצים וחשוב לדעת את הפרט הזה. אם ישנה צוואה עלולה לקום מחלוקת בין האחים, ובמקרה זה יש לשכור עורך דין שיכול לגשר על המחלוקת. באופן כללי כדאי להגיע להסכם בין היורשים ולוותר על הליכים משפטיים סבוכים שרק מאריכים את סבל הסיטואציה הזאת שגם כך קשה להתמודד בה במקביל לאבל.

הסכם בין יורשים – מהו?

הסכם בין יורשים בא לגשר על חלוקת הרכוש בין היורשים ומאפשר ליורשים להגיע להבנות ולחלוקה ביניהם במידה וישנן השגות. הסכם זה מאפשר הבנה טובה יותר של כל הצדדים ומונע הליכים משפטיים סבוכים. כמו כן, חלוקת הירושה בין האחים רצוי שתהיה בהסכמה ובאופן רגוע על מנת למנוע חיכוכים וסכסוכים בעתיד שיכולים גם להגיע לדורות הבאים. תהליך שעובר באופן חלק ובגישור מתאים יוכל להביא לשלום בית ולחסוך עגמת נפש.

אל תוותרו על עורך דין מוסמך שילווה אתכם

כאמור, כיום אפשר גם לנהל תהליכים משפטיים לבד. אך חשוב שתהיו מלווים היטב עם אנשי מקצוע שמכירים את החוק על בוריו בפרט כאשר מדובר על חוק הירושה. משרד עורכי דין אוהד שוהם מתמחה בעיזבונות וירושות ומעניק שירות אדיב, סבלני ומכיל לצד מקצועיות איכותית וברמה גבוהה. צרו קשר כבר כעת לקבלת השירות הטוב ביותר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן