מתי כדאי לפנות אל עורך דין אחרי תאונת עבודה?

0
212
קרדיט Canva

אם נפגעתם בתאונת עבודה החוק קובע לכם זכויות מתוקף הביטוח הלאומי. פנייה אל עורך דין תאונות עבודה חיונית למיצוי מלא של הזכויות שלכם כולל קבלת פיצוי כספי. מקרה יוגדר תאונת עבודה כאשר הפגיעה מתרחשת בזמן העבודה, בדרך לעבודה, בדרך חזרה הביתה מהעבודה. קיימים מקרים בהם תאונת דרכים מוגדרת כתאונת עבודה. על מנת לקבוע האם ניתן להגדיר את המקרה שלכם כתאונת עבודה כדאי לפנות בהקדם אל עורך דין שמתמחה בתאונות עבודה.

איך עורך דין לתאונות עבודה יכול לעזור לכם?

הביטוח הלאומי הוא הגוף שאחראי לסייע לנפגעים במקרה של תאונת עבודה. פנייה אל עורך דין נחוצה במטרה לזרז את ההליך, להבטיח מיצוי זכויות, לקדם קבלת פיצוי הוגן ולערער על החלטות לא הוגנות. בהעדר ליווי מקצועי של עורך דין אתם עלולים לפספס חלק מהזכויות שלכם בגלל חוסר יידע. אם אתם לא תתעקשו לקבל את כל מה שמגיע לכם איש לא יעשה זאת במקומכם. הגשת תביעה לפיצוי לאחר תאונת עבודה עשויה להיות הליך ממושך ומסובך, עם עורך דין לצדכם ההתמודדות עם בירוקרטיה והמחלקה המשפטית של הביטוח הלאומי הופכת פשוטה יותר.

מה מגיע לנפגע בתאונת עבודה?

  1. מימון טיפול רפואי
  2. דמי פגיעה
  3. קצבת נכות

חובת תשלום בעבור טיפול רפואי לאדם שנפגע בתאונת עבודה חלה על הביטוח הלאומי. קופת חולים אינה מממנת כל טיפול בעבור הנפגעים. כבר בפנייה הראשונה אל מוסד רפואי תתבקשו להצהיר על כך שנפגעתם במהלך העבודה. הצוות הרפואי יידע להגיש את הטפסים הנכונים ואתם תוכלו להמשיך לקבל טיפול. דמי פגיעה ישולמו על פי חוק לתקופה של עד 13 שבועות מיום האירוע. זכאות לדמי פגיעה ניתנת במצבים בהם העובד אינו מסוגל לחזור לעבודתו בשל הפגיעה. מימוש הזכות לדמי פגיעה מותנה בהגשת מסמכים, אישורים רפואיים והוכחות לאי כושר עבודה. התייעצות עם עורך דין שמתמחה בתאונות עבודה מגדילה את הסיכויים שלכם לקבל פיצוי מלא.

מתי מקבלים קצבת נכות?

אם נגרמה לעובד נכות כתוצאה מהתאונה הוא זכאי לקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי. קצבאות נכות משולמות באופן חודשי או במענק כספי חד פעמי. אחוזי הנכות שנקבעו משפיעים על סכום הקצבה/המענק. ליווי של עורך דין תאונות עבודה מגדיל את הסיכויים שלכם לקבלת פיצוי כספי מקסימלי שהולם את הפגיעה. נפגעי תאונות במהלך עבודה זכאים לממש גם ביטוחים פרטיים שיש ברשותם. משרד עורכי דין אריק שלו ושות' מתמחה בייצוג מול ביטוח לאומי וגם דיני ביטוח, אם אתם מחפשים עורך דין מסור, מקצועי ומנוסה חייגו עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן