ההבדל בין מינוי אפוטרופוס למיופה כוח

0
824
ההבדל בין מינוי אפוטרופוס למיופה כוח
קרדיט: Freepik

האפשרות של עריכת ייפוי כוח מתמשך קיימת עבור כל אדם, בגיר בן 18 ומעלה, המעוניין לקבוע מראש מי יקבל בשמו החלטות בעתיד או מהן ההחלטות שיתקבלו בשמו בעתיד, כשלא יוכל לקבל החלטות בעצמו. לסיוע והכוונה בכל הנוגע לייפוי כוח מתמשך ולענייני משפחה פנו עוד היום למשרד עורכי הדין עופרה זיו ותקבלו את המענה הנדרש.

אפוטרופוס נבחר עבור החסוי כאשר האחרון מצוי כבר במצב בו הוא לא כשיר משפטית. האפוטרופוס נבחר בהליך משפטי מסובך יחסית ולעתים, כאשר יש מחלוקות בין בני המשפחה ומערכת המשפט ממונה אדם חיצוני מלשכת האפוטרופוס הכללי שינהל את העניינים הרוכשיים והרפואיים של החסוי.

מיופה כוח אשר מונה עוד קודם בהליך של "ייפוי כוח מתמשך" יפעל מיידית וללא כל צורך בהליך משפטי שכן, התנאים לייפוי הכוח יוגדרו על ידי החסוי מראש ובכשירות מלאה. היתרון הגדול בדרך זו היא היכולת של החסוי לבחור עוד בעודו כשיר, את מיופה כוחו על פי אמון וקרבה תוך הימנעות מהליך משפטי ומחלוקות משפחתיות עתידיות.

כיצד ההליך נעשה? עריכת ייפוי כוח מתמשך נעשית על ידי האדם עצמו, בעזרת עורך דין שעבר הכשרה ספציפית לנושא והוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי לערוך ולחתום על ייפוי כוח מתמשך. חשוב שלעורך הדין לא יהיה עניין אישי בייפוי הכוח. עורך הדין יקיים מספר מפגשים עם הממנה לפני העברת מסמך ייפוי הכוח אל האפוטרופוס הכללי. על עורך הדין לבדוק את מניעיו האמיתיים של הממנה, להבהיר לו את המשמעות שבבחירת הממונה (מיופה הכוח) ולהציג בפניו את האופציות המשפטיות המתאימות לצרכיו ורצונותיו של הממנה. עורך הדין יוכל לערוך את תנאי ייפוי הכוח ולהציגם לממונה בצורה בהירה.

 

טיפול והכוונה

עורכת הדין עופרה זיו מוסמכת על ידי האפוטרופוס הכללי לעריכת ייפוי כוח מתמשך ומתמחת בין היתר בענייני משפחה, ירושה ומקרקעין. פנו עוד היום אל משרדינו, ונשמח להעניק לכם את השירות המקצועי והאדיב ביותר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן