החלטתם להתגרש? אפשר לעשות את זה אחרת

0
359
קרדיט: freepik.com

כשאנחנו עומדים תחת החופה עם אדם אותו אנו אוהבים ורוצים לבנות איתו את חיינו, המרחק מפרידה ממנו נראה לנו רחוק שנות אור, אך המציאות מראה אחרת. לצערנו מעל שליש מהזוגות שנישאים מתגרשים. אם עושים זאת לפני שישנם ילדים בתמונה הדבר כמובן קל הרבה יותר, אך ככל שבונים יותר דברים יחד, מקימים משפחה ומביאים ילדים משותפים וגם צוברים יותר רכוש, פירוק החבילה הופך להיות קשה הרבה יותר. עדיין, אפשר לשמוע היום על זוגות שמתגרשים אך מצליחים לעשות זאת בלי שהאדמה תחתם תרעד ובסופו של דבר נשארים בקשר טוב. עורך הדין שבוחרים לליווי בתהליך הלא פשוט הזה הוא אחת הדרכים המרכזיות שלכם להחליט כיצד התהליך יראה, האם כמלחמה או בצורה רגועה וחלקה.

יש ילדים? חייבים להיות עדינים פי כמה

זוגות רבים שמתגרשים לפעמים לא רואים בעיניים מרוב שכל צד להוט לצאת הצודק. אם קודם המשפחה היתה גוף אחד, כשהזוג נכנס להליך גירושין ישנה כבר תחושה של פירוק מוחלט למרות שבפועל צריכים לעבור לא מעט עד שבאמת כל אחד יהיה חופשי ללכת לדרכו ושההליך יסתיים. במיוחד אם ישנם ילדים בתמונה אחד הדברים שחשוב לעשות הוא להחזיק את עצמכם ולא לפרוק כל עול. מבחינת הילדים אתם ההורים, אתם הבסיס והביטחון שלהם, והתנצחויות ומריבות בלתי פוסקות ומעבר של התקופה כמלחמה פוגעת בילדים באופן קשה שמשאיר בהם צלקות. גם לאחר שתסיימו את ההליך ותיפרדו לגמרי תראו שאתם צריכים לשמור על שיתוף פעולה בכל הנוגע לילדים ושעדיין הם דבר משמעותי המשותף לכם. לכן, פנו לעורך דין שיכול לשמור על זכויותיכם מבלי לפגוע בצד השני באופן שיהפוך את התהליך לבלתי נסבל.

לגשר על פערים עם עורך דין מקצועי ומנוסה

ככל שהעליה בשכיחות הזוגות המתגרשים עולה, כך מחפשים את הדרך לעשות את זה אחרת. גישור הופך להיות היום דרך שזוגות רבים מעדיפים לעבור בדרך לפרידה. היום גם בתי המשפט מעודדים ניסיון של פרידה באמצעות גישור לפני שנכנסים ומתחילים להילחם בבית המשפט. אמנם לא חייבים להיות עורכי דין על מנת ללמוד גישור ולעסוק בו, אך אין ספק שאם אתם בוחרים בדרך זו, כדאי לבחורם מגשר שהוא בכובעו השני עורך דין לענייני משפחה. גם הליך גישור הוא לא פשוט ודורש כניסה לפרטים ובקיאות בחוקים ובזכויות של כל אחד. עו"ד מאיה רוטנברג היא עורכת דין לענייני משפחה וגם מגשרת בעלת ניסיון וידע רב בשני התפקידים.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן