הליך פשיטת רגל

0
198
קרדיט Canva

המונח פשיטת רגל סבל במשך השנים מסטיגמה שלילית והמחוקק ביקש לשנות זאת במסגרת שינוי ההליך וחקיקת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי החדש. חוק חדלות פירעון העביר את הדגש מהענשה של החייבים לשיקומם. מטרת החוק החדש הייתה לקצר את משך ההליך ולתחום אותו בזמנים תוך חיוב של החייב להשתתף בקורס להתנהלות כלכלית נכונה. במסגרת הכניסה להליך החייב נדרש בסיוע של עורך דין חדלות פירעון מומלץ למלא תצהיר לגבי מצבו הכלכלי כמו גם לחשוף את כל הוצאותיו, הכנסותיו ונכסיו. בצו לפתיחת הליכים ייקבע לחייב גובה התשלום החודשי אותו הוא יידרש לשלם כל חודש עד לקבלת ההפטר, כלומר מחיקת החובות שנותרו בסיום ההליך. על מנת להשתתף בהליך על החייב לנהוג בתום לב הן לגבי אופן צבירת החובות והן לגבי נכונותו להיות מחויב לשיקומו הכלכלי.

מיקום ההליך והיקף החובות

טרם פניה להליך פשיטת רגל מומלץ להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל מומלץ אם ניתן להגיע להסדר חובות עם הנושים שלא במסגרת פשיטת רגל על כל המשמעויות הנלוות לכך על עצמאותו הכלכלית של החייב. הסדר חוב יכול לסייע למנוע הידרדרות כלכלית קשה יותר ולהפסיק את הליכי הגבייה האגרסיביים כנגד החייב. חשוב לדעת כי גם  לאחר שנפתחו תיקים בהוצאה לפועל יש סיכוי להגיע להסדרי חוב שונים, הן כאלה הכוללים פריסה מחדש של החובות והן כאלה הכוללים הקטנה ומחיקה חלקית של החובות. כאשר אדם מתמודד עם מספר תיקי הוצאה לפועל במקביל, קיימת אפשרות להגיש בקשה עבור הסדר חובות בהוצאה לפועל במה שמכונה איחוד תיקים. במידה והנושים מתנגדים לגיבוש של הסדר חובות בהסכמה וגובה החובות אינו מאפשר החזרים חודשיים של החוב ככל הנראה לא יהיה מנוס מהליך פשיטת רגל.

מול מי ההליך מתבצע

סכום החובות המינימלי להשתתפות בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי של יחיד עומד על   50,000 ₪ כיום. כאשר גובה החובות קטן מ-150,000 ₪ הוא יתנהל מול לשכת ההוצאה לפועל. כאשר סך החובות עולה על-150,000 ₪ הוא יטופל על ידי הממונה ותחת הסמכות של  בית משפט השלום. בכל מקרה של פנייה להליך חדלות פירעון חשוב לקבל ליווי משפטי של עורך דין לענייני פשיטת רגל המתמחה בתחום על מנת להקטין ככל שניתן את ההגבלות על המשתתף. חשוב לדעת כי במסגרת ההליך לא ניתן יהיה להכליל תשלומים עונשים שהוטלו על ידי רשות שופטת או מנהלית כמו חובות של מזונות.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן