מהו הליך חדלות פירעון ואיך ניתן להרוויח את חיינו בחזרה במקרה של פשיטת רגל?

0
976
מהו הליך חדלות פירעון ואיך ניתן להרוויח את חיינו בחזרה במקרה של פשיטת רגל?
מקור pixabay

כל אדם יכול להגיע למצב של פשיטת רגל, בין אם פרטית ובין אם יש לו חברה משלו המכריזה על פשיטת רגל. למצב זה מגיעים כאשר סך ההוצאות החודשיות והחובות כל כך גדולים שאי אפשר כבר לעמוד בהחזרים שלהם, שהמצב הולך ונהיה גרוע יותר מחודש לחודש ואין מנוס מלהכריז על פשיטת רגל. כמובן שבית המשפט צריך לאשר את פשיטת הרגל ואם אתם חולמים על הפטר מהחובות או חלק מהם – זה אפשרי אולם רק במידה ונקלעתם למצב הכלכלי הבעייתי בתמימות ומכורך המציאות. כלומר אם בית המשפט יחשוש כי הכרתם מלכתחילה את החוק של חדלות פירעון ולכן קיבלתם החלטות בעסק בהתבסס על כך שבית המשפט יזכה אתכם מחובותיכם – לא כך יהיה. במידה ופשוט עבדתם קשה, העסק לא צלח או החובות נערמו למצב כזה שאתם לא יכולים כבר להתקיים – ייתכן ותזכו בחייכם מחדש.

מהו חוק חדלות פירעון?

בעבר היה נהוג לפשוט רגל אולם כיום שונה החוק לחדלות פירעון וכך גם כל הקשור לחוק. כל אדם/בעל חברה/תאגיד יכול להכריז על פשיטת רגל אולם אם זה עומד בתנאים להיות מוכרז כפושט רגל. החוק נועד כדי לסייע לכל אדם אשר נקלע לכמות חובות כל כך גדולה שאינו יכול לעמוד בהן עד כדי כך שאין לו מוצא. זה יכול לקרות מכמה סיבות שונות: העסק הפסיד כסף, החייב לקח הלוואות על גבי הלוואות, ספקים/לקוחות גדולים עזבו את החברה וגרמו לקריסתה, מקרה שפגע במוניטין החברה וגרם לעזיבה המונית של לקוחות ועוד.

מהן מטרות החוק?

הגעה למצב של חדלות פירעון היא דבר לא נעים לכשעצמו, אולם עדיף להכריז על חדלות פירעון, לשאת בהליך הבראה של כמה שנים ולהרוויח את החיים בחזרה מאשר להמשיך להתדרדר ולהגדיל את החובות ללא אור בקצה המנהרה. מטרות החוק החדש היא לסייע בשיקומו הכלכלי של בעל החוב בהקדם האפשרי, לאפשר תשלום גדול ככל האפשר לנושים השונים ולסייע בקידום השילוב של החייב מחדש בחיי החברה והכלכלה במדינה. המטרה היא לקחת אזרח שהפך להיות נטל על החברה ולסייע לו לחזור לתרום לכלכלה ולחברה כחלק מהשורה.

איך מתחילים?

יוצרים קשר עם משרד עורכי הדין גלעד נרקיס המתמחה בהליך פשיטת רגל וחדלות פירעון ומתחילים בהליך. בתחילה נגיש צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ולאחר מכן נפעל לפי הוראות הממונה על התיק. עורך הדין מטעם המשרד ילווה אתכם לאורך כל התהליך, ידריך אתכם על ההגבלות השונות בהליך, כיצד זה מתבצע, כמה תצטרכו להפקיד בכל חודש לקופת הנושים, כמה זמן ההליך עשוי לקחת ועוד.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן