מה חשוב לדעת על צוואות של בני זוג?

0
121
עורך דין ירושה מומלץ
קרדיט: canva

בני זוג שרוצים לדאוג אחד לשני ולא רק לצאצאים, במיוחד בפרק ב', נוטים לחשוב על תרחישים שונים על מנת להבטיח את הזכויות ההדדיות וגם להיזהר. בימינו, יש לא רק עיזבון שכולל רכוש וחשבונות בנק שצריך לחלק אלא גם זכויות שונות כמו זכויות פנסיה וביטוח חיים ועוד שיקולים שיש לקחת, במיוחד כאשר המשפחה היא מורכבת. בין זוגות שחיי הנישואים שלהם יציבים לאורך שנים רבות יש רצון לדאוג אחד לשני בהנחה שהילדים כבר גדולים או שיזכו להגנת בן הזוג השני אם יירש את המנוח, ולכן קיימת אפשרות לערוך צוואה הדדית שבה כל אחד מוריש את העיזבון לבן הזוג. אלא שקורים לפעמים מקרים שבהם יש צורך לשנות זאת בגלל גירושין או סכסוכים משפחתיים שמשנים את התמונה, ולכן קיים נוהל שנקרא ביטול צוואה הדדית, כדי להתאים את הצוואה לנסיבות החיים הנוכחיות וכדי למנוע חלוקת העיזבון באופן מקפח. במקרים כאלה יש חוקים ברורים כיצד אפשר לעשות זאת ומתי אפשר לבטל, במקרה של הודעה רשמית שתגיע לבן הזוג כדי שגם הוא יוכל להתאים את צעדיו ולבטל את הצוואה ההדדית שלו. במקרים שבהם לא עושים זאת הצוואה תקפה עדיין ולכן חיוני לנהל את המהלך הזה חוקית וללא שהיות. משרד עו”ד ד”ר שחל יריב מייצג את לקוחותיו במקרים כאלה כדי להבטיח שעיזבונם יחולק כרצונם בלבד.

לדאוג ליורשיכם כמה שיותר מוקדם

אנשים אל אוהבים לחשוב על הסוף אבל אינם מבינים שכל דחייה עלולה לגרום להפסדים רבים לבני משפחתם וליורשים שלהם הם רוצים להוריש את עיזבונם. לא כולם מכירים את חוקי הירושה של ישראל ומבקרים כמו היום שבהם מרכז החיים כבר אינו ישראל יש לא פעם התנגשות עם חוקי ירושה של מדינות אחרות. את התסבוכות ואי ההבנות האלה אפשר לפתור מראש אם מקדישים לכך מחשב ומאמץ ומקבלים ייצוג וייעוץ של עורך דין ירושה מומלץ. הוא ידאג לבדוק את הנסיבות שלכם ולערוך למענכם צוואה חוקית ותקפה בבית המשפט.

חשבון נפש באמצע החיים

עריכת צוואה מחייבת חשבון נפש באמצע החיים על מנת להעריך את העיזבון שלכם ואת היורשים שלכם, ולהחליט מי יקבל מה ולמה. ככל שהצוואה תהיה יותר מנומקת ויהיה לה יותר ביסוס והיא תהיה קוהרנטית, כך יקטן הסיכוי שמישהו יצליח לערער עליה בבית המשפט ולקבל את ביטולה. ייצוג על ידי משרד עו”ד ד”ר שחל יריב יבטיח לכם במקרים כאלה את הירושה על פי רצונכם, מבלי שיורשיכם יסבלו מערעור על זכותם.

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן