איך לקבל מעמד בישראל?

0
248
קרדיט canva

לעיתים קרובות, לאחר סיום יחסי אישות וגירושין במשפחות "מעורבות" עם ילדים משותפים, מקבלים סירוב להגשת בקשה לקבלת מעמד בישראל לבן זוג זר הנשוי לישראלי.

במקרה זה, צריך להגיש בקשה למעמד אזרחי לבן זוג זר שנשלחת לוועדה בין-מחלקתית מיוחדת המעניקה מעמד משפטי לאזרחים זרים מטעמים הומניטריים (במידה והמקרה הספציפי עומד בקריטריונים שנקבעו). הבקשה מוגשת במצבים קשים, כאשר בני הזוג אינם יכולים יותר לחיות יחד או כשבן הזוג הישראלי נפטר, אך יחד עם זאת בן הזוג הזר מתגורר זמן רב בישראל, נקשר, כמו שאומרים, למדינה בכל ליבו, והפך ישראלי ולא רק בדרכון.

עם זאת, רק הפניה לוועדה הבין-משרדית אינה מבטיחה את מתן המעמד המשפטי הנדרש. הקריטריונים שנקבעו משמשים תנאי גבול לפנייה לוועדה הבין-משרדית, אשר תוכל להעריך את המצב הנוכחי ולהמליץ ​​(או לא להמליץ) על הקצאת מעמד אזרחי מסוים.

מעמד בישראל

לרוב, אנשים שרוצים לקבל אזרחות מתחילים בחיפוש אחר שורשים יהודיים: "מה אם יתברר שסבתא רבא שלי הייתה יהודייה, בגלל זה נמשכתי לישראל כל חיי". זאת כמובן כי מדינת ישראל, בתור מדינת העם היהודי, מאפשרת ואף מעודדת הגעה לארץ של יהודים, כשחשובה היהדות "על הנייר".

עבור אדם שאינו יהודי כלל ההגירה לישראל תהיה קשה יותר אך אפשרית, כשהדרך המקובלת ביותר היא בעקבות קשר זוגי וחיים יחד עם אזרח ישראלי. עם זאת, תהליך הסדרת מעמד בישראל עד לקבלת אזרחות יהיה ארוך יותר וימשך כחמש שנים תוך מעבר מספר שלבים ובדיקות שאכן מדובר על קשר רציני וחיים משותפים.

העסקת עובדים זרים בישראל

אחד מסוגי אשרות הכניסה לישראל הוא אשרה למטרת עבודה- 1B. אשרה זו נמשכת 5 שנים ושלושה חודשים. כדי לקבל את האשרה צריך המעסיק להגיש בקשה ורק לאחר הגשתה יחד עם ]כל המסמכים הנדרשים יישקל אישור ההעסקה. חשוב לציין שיש הבדל בין העסקת עובד זר בעבודות כמו בניה, חקלאות או סיעוד, שזהו הסוג הנפוץ יותר של העובדים, לבין עובד על תקן מומחה זר. מומחים זרים נחשבים כאלה בעלי ידע חיוני ורמת מומחיות גבוהה באותו תחום אשר העברת הידע לגורם המזמין תתרום משמעותית לו ובכך לפיתוח ולכלכלה במדינה. ישנם עובדים בכירים בתחומים נוספים שיחשבו מומחים זרים כמו בכירים בחברת טיסה או ספנות זרה, בכירים בחברה בינלאומית שיש לה סניף בארץ ועוד.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן