האתגרים של חקלאים בהעברת הזכויות בירושה

0
135
Credit: Canva.com

מדינת ישראל תמיד הייתה קצת מאחור בכל הנוגע לרגולציה בתחום המושבים. הרי אנחנו מדברים על מדינה שבראשית דרכה, אופיינה בעידוד של עבודה חקלאית על ידי עובדים עבריים. עם זאת, לאורך השנים אנחנו יכולים לראות איך המשקים המשגשגים של פעם, הפכו להיות אתגר לא פשוט עבור מי שמעוניינים לחלק את הזכויות בנחלה באופן שווה בין הילדים השונים. מלכתחילה, המדינה לא מאפשרת לחלק את הנחלה, מאחר והתפיסה היא שחלוקת השטח תפגע ביכולת של המשפחה להתפרנס מהקרקע החקלאית כך שאין טעם בחלוקת השטח. עם זאת במאה העשרים ואחת, בימים בהם ברור לרבים כי הם מעוניינים להפוך את הקרקע למתאימה למגורים, מדובר על החלטה שלא מתאימה להלך הרוח החדש. פיצול נחלה במושב יכול להתקיים במידה ומתקיימים כמה תנאים חשובים. אם אתם רוצים ליהנות מסיוע משפטי מטיב עליכם להתחיל כבר עכשיו.

למה לא כדאי לעשות את זה לבד

לא רק שבעל מקצוע כגון עורך דין נחלות מכיר את התחום טוב יותר מכל אחד אחר, אלא שהרבה פעמים אתם פשוט לא יכולים להכיר את כל החוקים העוסקים באפשרות שלכם לנהל את העברת הירושה, על פי שיקול דעתכם. מה גם שלא פעם, הבעיה במשקים חקלאיים היא העובדה כי חלק מהאדמה שייך בכלל למדינה. במצב זה אנחנו נכנסים לאירוע הרבה יותר מסובך, בניסיון לשמור על זכויות היורשים על אדמה שניתנה להורים מטעם המדינה, אבל לא בהיכרח באמת שייכת להם על פי חוק.

איך נראה התהליך ומה אתם צריכים לדעת

עבודה עם עורכת דין מנוסה בתחום כוללת כמה שלבים:

שלב ראשון: בחינת המצב הייחודי שלכם. נעבור ביחד על כל המסמכים ונבנה תמונה כללית של המעמד המשפטי ומצב הזכויות שלכם על הקרקע.

שלב שני: עליכם להחליט מה הייתם מעוניינים שייעשה בקרקע זו. מה שיכתיב את הנתיב המשפטי בו נבחר לצעוד ביחד.

שלוש, נקיים את הפרודצדורות הדרושות, כדי שהזכויות שלכם ושל הילדים ימומשו באופן מלא: עכשיו זה הזמן של בעלת המקצוע לצאת לדרך. להגיש את המסמכים הרלוונטיים ולעשות הכל על מנת שהתוצאות יהיו לטובתכם.

מוזמנים לדבר ולהתחיל לפעול ביחד

אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. אם אתם רוצים להכין את העתיד, אתם צריכים לצאת לדרך עוד היום. זה הזמן שלכם לדבר עם עורכת הדין ליאור מנדלסון שור וזאת על מנת שהכל ייעשה בצורה האולטימטיבית, בזמן הנכון.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן