הקמה של עמותה חדשה בישראל

0
174
בהסכמי שלום בית
קרדיט canva

הקמה של ארגון ללא כוונת רווח

אם יש לכם רעיון טוב איך לעזור לאנשים, במקום בו המדינה לא עושה עבודה טובה, תוכלו להקים עמותה שמטרתה לסייע להגשמת אותה מטרה חשובה. מטרה חשובה זו יכולה להיות עזרה לאנשים החלשים שבחברה, כמו למשל גיוס תרומות למסגרת שתספק הכשרה מקצועית לאנשים שיצאו מהמגזר החרדי. בשנים האחרונות הרבה אזרחים טובים מקימים גופים כאלו שהינם ארגונים ללא כוונת רווח מסוגים שונים כמו עמותות. לאחר שיש לכם את הרעיון, המשאבים והאנשים יש להתחיל בהליכים פורמליים כמו לבצע רישום עמותה לפי החוק בישראלי אצל רשם העמותות. הגשת הבקשה היא רק השלב הראשון. לאחר שהעמותה הוקמה ישנם עוד כללים שצריכים לפעול לפיהם על מנת לשמור על מנהל תקין.

מה צריך לדעת כשמקימים עמותה חדשה

הקמת העמותה אולי תראה לכם כמו אירוע מסובך שגדול עליכם, אבל עם ייעוץ מתאים תוכלו לעשות זאת בצורה פשוטה, טובה ויעילה. לאחר שהגעתם לרגע הנכסף שהעמותה החדשה שלכם נרשמה אצל רשם העמותות, מגיע השלב שבו צריך לנהל אותה בצורה הטובה ביותר שתאפשר לעמותה לספק את מלוא השירותים ששמם הוקמה ולעשות זאת בצורה חוקית לחלוטין. ייעוץ לעמותות חדשות נעשה בעזרת גופים מנוסים ומקצועיים שבקיאים בכל מה שדרוש כדי לנהל עמותה בצורה תקינה. כללי המנהל התקין דורשים מעמותה להתנהל בשקיפות ובהגינות. על עמותה לפרט לגבי ההכנסות שלה, בין היתר תרומות, וכמובן לגבי הוצאות הכספים שלה, מינויים ופעולות שונות, כל זאת בדוח מילולי שמופק לפי החוק. אין לזלזל בחשיבות של עמידה בכללים אלו. אולי העמותה החדשה שלכם פועלת למטרה טובה, אבל זה לא ישנה אם היו אי סדרים בניהול הכספים או מינויי מקורבים של מנהלי העמותה.

לקבל יעוץ וליווי מבעלי ניסיון בתחום

כדי להתנהל נכון בכל המישורים, מנהל של ארגון ללא כוונת רווח צריך להיעזר בסיוע מקצועי בניהול אותו גוף. הסיוע יכול להיות לגבי האסטרטגיה, השיווק או ההתנהלות המשפטית התקינה של העמותה. בשביל לוודא זאת חשוב לקבל את אותו ייעוץ ממשרד עורכי דין בעל ניסיון רב שליווה עמותות או חברות לתועלת הציבור ובכלל מומחים בכל הקשור למלכ"רים.. אחד המקומות שמומלץ לפנות אליהם הוא משרד עורכי הדין בוגט – קידר. זהו משרד עורכי דין המתמחה בין היתר בתחום זה של מתן ייעוץ וליווי משפטי לעולם העמותות והמגזר השלישי. מייסדי המשרד והשותפים הבכירים בו כיהנו בעבר בתור  רשם העמותות וראש רשות התאגידים כך שהם מכירים את התחום על בוריו. בנוסף, המשרד מתמחה ובעל ניסיון של שנים ארוכות בדיני מכרזים, במתן שירותי גישור ומייצג לקוחות בכל תחומי המשפט האזרחי.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן