טיפים מעורך דין פלילי איך להתנהל בחקירה תחת אזהרה

0
91
קרדיט צילום: unsplash

התמודדות עם חקירה משטרתית יכולה להיות חוויה מטלטלת. בין אם אתה חשוד או אדם בעל עניין, חשוב להבין את הזכויות שלך ולנקוט בצעדים מתאימים כדי להגן על עצמך. כדי להקל מעט על התהליך המפחיד הזה, ריכזנו עבורכם 10 טיפים מעורך דין פלילי -כיצד להתנהג בחקירה:

  1. הזכות להיוועץ עם לעו"ד

לפני הכל – אל תחקרו ללא ייעוץ!! גם אם השוטר מפזר הבטחות. התשובה היא – לא לבד! שנית, הזמן הוא פקטור מהותי כאשר עומדים בפני חקירה משטרתית. פנה בהקדם האפשרי לעורך דין פלילי. עורך דין מנוסה יכול להעניק ייעוץ מכריע, ללוות אתכם במהלך החקירה במשטרה ולוודא כי זכויותיכם מוגנות לאורך כל החקירה.

  1. הזכות לשמור על שתיקה

אחת מזכויות היסוד שיש לאנשים בחקירה משטרתית היא זכות לשמור על שתיקה. אם טרם מצאתם עו"ד, ואם אין לכם גרסה ברורה ואמיתית או טענת אליבי, עדיף לשתוק. כל דבר שתאמרו עלול לשמש נגדכם בבית המשפט, לכן מומלץ להימנע מהצהרות כלשהן ללא נוכחות של עו"ד פלילי. בקשו מהחוקר לשמור על שתיקה ובמקביל תבקשו להתייעץ עם עורך דין, לפני שתנדבו זקיק של אינפורמציה לגורמי אכיפת החוק.

  1. היו מודעים להתנהגות שלכם

התנהלותכם במהלך חקירת משטרה חשובה. הישארו רגועים, אסופים, ומכובדים. נהגו בנימוס ואדיבות גורמי אכיפת החוק. אל תשכחו שיותר קשה לנהוג באטימות כלפי אדיבות. לא להיכנס לפאניקה! גם אם אתם מתרגשים, חשוב שתירגעו ותשמרו על שלווה. כל התנהגות תוקפנית או ניסיון לשבש או לעכב את החקירה עלולים להיות בעלי השלכות שליליות על התיק שלכם. עורך הדין יכול להדריך אותך כיצד להתנהל באינטראקציות עם רשויות אכיפת החוק באופן שמגן על האינטרסים שלך.

  1. הבינו את החשדות נגדכם

אם אתם חשודים בביצוע עבירה, ודאו שאתם מבינים היטב את מהות החשדות נגדכם ואת ההשלכות האפשריות שלהן. חשוב מאוד לפני החקירה להתייעץ עם עורך דין  על פרטי המקרה שלכם עם עורך הדין שלך כדי לפתח תוכנית הגנה אסטרטגית המותאמת למצב הספציפי שלך.

  1. שימו לב שכל מה שאמרתם נרשם ועל מה אתם חותמים תיעוד

לא בכל עבירה החקירה תתועד בוידאו, וגם כאשר החקירה מתועדת בוידאו, החוקר יקליד את תמצית הדברים שנאמרו במהלך החקירה. בתום החקירה תתבקשו לחתום על מה שאמרתם. שימו לב! אל תדלגו על השלב הזה! תקראו מה החוקר רשם תבדקו שמה שאמרתם זה באמת מה שכתוב, ולא לחתום לפני שעברם על הכל. חשוב לשתף את המידע עם עוה"ד שלך. כמה שיותר פרטים שתזכרו, יותר טוב. חשוב לזכור כי מבחינת בית המשפט מה שרשום זה מה שנאמר.

לסיכום

התמודדות עם חקירה משטרתית יכולה להיות חוויה מרתיעה, אך הבנת הזכויות שלכם ופנייה לייעוץ משפטי הם הכרחיים ביותר, על מנת להקל עליה במעט. תזכרו, תיק פלילי הוא כמו מחלה, זה יכול ליפול עליכם יום אחד, וחשוב שיהיה איש מקצוע מתאים לידכם, במידה ואתם גם זכאים זה זמן מעולה לבדוק איך מוציאים תעודת יושר מהמשטרה על מנת לנקות את העבר הפלילי שלכם.

אם זומנתם לחקירה צרו קשר בהקדם עם עורך דין פלילי בקריות הדס עדי, בטל': 0547830110

וזכרו! אל תצאו בהצהרות לפני שפניתם לאיש מקצוע!

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן