מהו עורך דין להגנת הפרטיות ומה הוא עושה?

0
47
עורך דין עבודה
קרדיט - canva

עורך דין הגנת פרטיות הינו עורך דין המתמחה בסוגיות משפטיות הקשורות להגנת הפרטיות האישית והעסקית. סוג זה של עורך דין אחראי לוודא שחברות, יחידים וארגונים מצייתים לחוקים המגינים על הפרטיות. עורך דין הגנת פרטיות יכול לסייע לאנשים שחוששים כי בוצע שימוש לרעה במידע האישי שלהם או התרחשה אליו גישה לא מורשית. על ידי הבנת המורכבות של דיני הפרטיות וההשלכות שלו על חיי האדם, עורך דין פרטיות יכול לספק עצות והכוונה שלא יסולא בפז כיצד להגן בצורה הטובה ביותר על המידע הדיסקרטי הזה. ערך דין העוסק בתחום רגיש של פרטיות הוא גם הכתובת לפנות אליה על הוצאת דיבה, תביעת לשון הרע ועוד.

מהן הנסיבות המהוות פגיעה בפרטיות?

• בילוש, מעקב אחר אדם או התחזות ההופכים להטרדה. כמו למשל אין ספור שיחות והודעות לנמען אשר לא מעוניין לקבל אותן.
• הקלטה וביצוע האזנה ללא רשות: הדוגמה הבולטת ביותר היא "האזנה" או שמיעת שיחה ללא הסכמת כל הצדדים המעורבים.
• צילום אדם ללא הסכמתו או ידיעתו.
• שימוש ופרסום של תמונה של אדם אשר עלולה להשפיל את המצולם. גם אם התמונה צולמה כדין, אם פרסום התמונה עלול להשפיל את הפרט, ייחשב הדבר כפגיעה בפרטיות.
• העתקת תוכן כתוב שלא נועד מלכתחילה לפרסום ללא רשות מפורשת.
• שימוש בשמו של אדם, בתמונות שלו או בקול שלו למטרות רווח מסחרי.
• הפרת חובת סודיות הקבועה בחוק ביחס לענייניו הפרטיים של אדם. מדובר על מקרים בהם החוק קבע הגנה על העניינים הפרטיים של כל אדם וצד ג' הפר את הוראות החיסיון, יש בכך משום פגיעה בפרטיות. למשל, החיסיון בין עורך דין ולקוח, רופא ומטופל או פסיכולוג ומטופל.
• פרסום המתייחס לטוהר המידות, התנהגותו, מצבו הרפואי או ההיסטוריה המינית של אדם מהווה פגיעה בפרטיות.

להיות מוגנים גם במקום העבודה

תחום המשפטים מלווה אותנו בחיי היום יום גם בלי שנשים לב לכך. חוזה שכירות, עבודה או חוזים בין חברות- כל אלה הם עניינים ההווים חלק מהחיים של כולנו. גם עולם העבודה מעלה לעיתים סוגיות משפטיות או מחלוקות. הן באות לידי ביטוי בנושאים כמו אי שמירה על תנאי עבודה נאותים כמו עבודה בישיבה, הלנת שכר, אי תשלום שעות נוספות או חלילה מצבים של תאונות במקום העבודה. חשוב לפנות אל עוד לענייני עבודה בעל ניסיון רב, ידע ובקיאות בתחום, עם דגש על הנושא הספציפי הקשור למקרה שלכם.
עו"ד פאתן חורי היא עורכת דין עוסקת בתחומי הפלילי, עבודה וגם הגנת פרטיות. יש לה ניסיון רב בטיפול בכל אחד מתחומים אלה והיא מלווה את לקוחותיה בהצלחה רבה. מוזמנים ליצור קשר

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן