מה צריך להוכיח כדי לזכות בתביעת רשלנות רפואית?

0
208
קרדיט: freepik.com

כשאדם מגיע לרופא, או למוסד רפואי, הוא מצפה לקבל שירות מקצועי ומענה מתאים לצורך שהוביל אותו אליו – בין אם מדובר באבחון, ייעוץ או טיפול מכל סוג שהוא. ברוב המקרים זו תהיה אכן התוצאה, אבל למרבה הצער ישנם גם מקרים שבהם נגרם נזק למטופל או למטופלת, כולל נזקים חמורים ובלתי הפיכים. אם הפגיעה היא תוצר של רשלנות מצד הגורמים המקצועיים, ניתן לתבוע פיצוי בגין רשלנות רפואית, והמידע בכתבה זו יעזור לכם להבין מהם הקריטריונים לכך.

מבחן הרופא הסביר

התנאי הראשון להיתכנות הגשת תביעה על רשלנות רפואית הוא שאכן מדובר ברשלנות ולא בשגיאה בלתי נמנעת. לשם כך נהוג לבחון כיצד רופא סביר היה מתנהל באותן נסיבות. אם רופא סביר אחר היה בוחר באופן פעולות שבחר לבצע הרופא שטיפל באדם, קרוב לוודאי שהנזק, עם כל הצער שבדבר, היה בלתי נמנע. לעומת זאת כשרופא אחר היה מבצע פעולות אחרות, או לא מבצע את הפעולות שביצע הרופא המטפל, זוהי כבר רשלנות.

על-מנת להוכיח לבית המשפט כי רופא סביר היה מתנהל בדרך שונה, נדרשת חוות דעת של רופא מומחה בתחום הספציפי שבו עוסקת התביעה.

קשר ישיר בין הרשלנות לבין הפגיעה באדם

הדגש השני הוא הוכחת זיקה מובהקת וברורה בין הרשלנות לבין הפגיעה ממנה סובל האדם. כך למשל אם אדם נפטר מסרטן הריאות, ומשפחתו תובעת רופא שלא אבחן בזמן את המחלה הקשה, חובה להוכיח כי רק בגלל אותה רשלנות רפואית סרטן הריאות התפשט באופן כזה שכבר לא אפשר טיפול אפקטיבי ולמעשה האבחון המאוחר גזר את דינו של האדם למוות.

גם לצורך בחינת הקשר הישיר בין הרשלנות לבין הפגיעה מסתמך בית המשפט על אותה חוות דעת של המומה בתחום (או מומחה נוסף, כמובן).

פירוט מלא של היקף הנזקים – הכספיים והאחרים

המרכיב המרכזי השלישי בכל תביעת רשלנות רפואית הוא פירוט היקף הנזק לאדם ולמשפחתו. בהקשר זה כדאי לדעת שישנם שני סוגים של נזקים – ממוניים ולא ממוניים. בקטגוריה הראשונה נכללות הפגיעות שניתן להצמיד להן תג מחיר, למשל עלויות טיפולים רפואיים, הפסדי שכר וכו'. בקטגוריה השנייה נכללות הפגיעות שעבורן בית המשפט יקבע מה גובה הפיצוי ההולם – ובפרט כאב וסבל.

לדוגמה, כשנעזרים בשירות של עורך דין רשלנות רפואית בלידה תוביל לקבלת פיצוי גם עבור הטיפולים הרפואיים שהתינוק נזקק להם, גם עבור אובדן ימי עבודה של ההורים וגם עבור הסבל שהוא מנת חלקה של המשפחה. עו"ד ניסן מנו הוא מומחה לרשלנות רפואית בהריון, בלידה, בניתוחים, באבחון ועוד, ובזכות הבקיאות המקצועית והאחריות הרבה שמאפיינת את ההתנהלות שלו הוא כבר סייע לרבים לקבל את הפיצוי שלו הם זכאים.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן